نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3865
-
الف
+

انیمیشن «شهر اشباح» پرفروش‌ترین فلم تاریخ جاپان لقب گرفت

انیمیشن «شهر اشباح» پرفروش‌ترین فلم تاریخ جاپان شد.

به گزارش آی فیلم 2، کمپنی «توهو» ناشر فلم و سریال سرشناس ژاپنی اعلام کرد انیمیشن «شهر اشباح» پرفروش‌ترین فلم تاریخ جاپان لقب گرفته است.
 
«شهر اشباح»(spirited away) به کارگردانی «هایائو میازاکی» در سال ۲۰۰۱ میلادی، پس از ۱۹ سال که از اکرانش می‌گذرد با فروش ۸.۵ میلیون دالر در دوران کرونا، از مرز ۳۰۰ میلیون دالر در جاپان عبور کرد.
 
به دلیل شیوع کرونا و متوقف شدن اکران‌های جدید، کمپنی توهو بار دیگر این انیمیشن را اکران نمود و این امر موجب شد «شهر اشباح» با فروش 304 میلیون دالر به اولین فلمی تبدیل شود که در جاپان از فروش ۳۰۰ میلیون عبور کرده است.
 
گفتنی است انیمیشن «اهریمن‌کش: قطار موگن»(Demon slayer) اکنون فلم شماره دو پرفروش در تاریخ جاپان است و با فروش ۲۹۱ میلیون دالر می‌تواند امیدوار به رقابت با «شهر اشباح» باشد. این انیمیشن اکشن جاپانی که خزان سال روان اکران شد و به سرعت به این جایگاه دست یافت، تصور می‌رفت تا هفته آینده «شهر اشباح» را پشت سر بگذارد، اما ریکورد جدید «شهر اشباح» کمی فاصله را بیشتر کرده است.
 
 مهر نوشت: انیمیشن «اهریمن‌کش» از ۱۶ اکتبر سال روان میلادی در ۴۰۳ سالون سینما اکران شده و در طول ۵۹ روز به این میزان از فروش دست یافته است.

ع ا 

نظر شما
ارسال نظر